Pillangóölelés – A testtartás és az érzelmek kapcsolata

Sokszor támaszkodunk mások arcán és testtartásában megjelenő jelekre, amikor aktuális érzéseikre következtetünk. Teljesen egyértelmű, hogy amikor egy barát magába roskadtan, görnyedve ül előrehajtott fejjel, akkor szomorú és nem pedig vidám. Ugyanakkor nem tűnik nyilvánvalónak, hogy mindez visszafelé is igaz: a testtartásunk is hatással van az érzéseinkre. Pedig kutatások bizonyítják, hogy a testtartásunk tudatos alakításával befolyásolhatjuk, hogy hogyan élünk meg egy helyzetet, illetve miként reagálunk egy szituációra.


Ha a hangulatodon szeretnél javítani, ülj vagy állj egyenesen, a fejedet, a törzsedet és a csípődet rendezd egy vonalba! Amikor egyenesen ülsz, jobban működik a rövidtávú memóriád, éberebbé, energikusabbá válsz, és még az önértékelésed is javul. Ezzel szemben a görnyedt testtartás, az előreeső vállak negatív érzelmek, például a szorongás kísérői.


Szorongás esetén érdemes kipróbálni a Pillangóölelést, ami segít megnyugodni, lecsillapítani az elmét. Meglehetősen egyszerű gyakorlatról van szó és csak te kellesz hozzá!


Így kezdj neki:


A teljes gyakorlat során lélegezz természetesen! Először az egyenes testtartást építjük fel 5 lépésben, majd az ölelést.


Állj egyenesen!

1. Mindkét talpadra igyekezz azonos súlyt helyezni. A két lábfejed között legyen még egy lábfejnyi hely. Nyújtsd ki lazán a lábujjaidat.

2. Legyen mindkét lábad nyújtva! Figyelj, hogy a térdedet ne feszítsd hátra, próbáld meg a térdkalácsot is felfelé mozdítani.

3. Húzd magad alá a csípődet! Ehhez feszítsd meg a farizmokat.

4. Húzd be és fölfelé a hasizmodat!

5. Emeld meg a szegycsontot és nyisd a mellkasod!


Alakítsd ki az ölelést!

1. Keresztezd a két karodat a mellkasod előtt – mintha egy árnymadarat játszanál a vetítőgép fényében. A „szárnyak” pont a kulcscsont alatt pihennek.

2. Ebben a helyzetben kezdd el mozgatni az ujjaidat, puhán kopogtass a mellkasodon, a jobb és bal kezeddel felváltva, legalább 30 másodpercig, de nyugodtan csinálhatod percekig is, ha jól esik.

3. Nyugodtan pihenj meg a gyakorlat során, akár úgy, hogy ellenőrzöd a testtartásodat a fenti öt lépésben.


A tested hatással van gondolataidra és érzéseidre, függetlenül attól, hogy tudsz-e erről vagy sem. Ezért fontos, hogy tudatosítsd a testtartásodat és a mozgásodat.


A Pillangó ölelést pillanatnyi szorongáscsökkentésre, lenyugtatásra dolgozták ki. Alkalmazd, amikor úgy érzed, szükséged van rá!


Ha pedig elkel még egy kis segítség a hétköznapokban, próbáld ki az AnxioControl Herbált. A benne található hatóanyagok segíthetnek a szorongás csökkentésében és hozzásegíthetnek az általános lelki egyensúly megtartásához.